Menu

Kavárenští povaleči a jejich ráj na zemi

28.4.2023 - Business

Předtím, než začneme s podrobnějšími otázkami, ujasněme si, kde chceme kavárnu umístit – v centru je jistota, že tam vždycky někdo přijde, ale nájem bude dosti vysoký. A Dál od centra se neustále zmenšuje nájem, ale také šance, že tam někdo zabloudí. V okolí centra vás využijí hlavně lidé z přilehlých domů a bytovek, v centru zase lidé nakupující a pracující, kteří si chtějí odskočit na kávu. Studenti jsou skupina, která se ani tak nezaobírá lokalitou, jako spíš podrobnějšími otázkami následujícími.
 úsměv u mobilu

Tématika

Dneska každý podnik potřebuje nějaké téma, kterým zaujme potencionální zákazníky. Orientace na studenty si přeje klidnější prostředí, možná i nějakou tu knihovničku, bio kávu či čaj, relaxující barvy a prostředí na učení, a hlavně spousta místa pro velké skupinky a pohodlná místa pro studentské anti-sociály před zkouškami. A také nějaké to umění, které tomu všemu dodá trochu hipsterský pocit. Pokud maminky a paní, zvolte určitě hravější barvy a trochu okázalejší styl, hrací koutek určitě neuškodí a možná i trochu romantičtější, provincionální atmosféra. Pro pracující zvolte hlavně efektivitu, to znamená klidně i pult s rychlou také-away kávou, nějakou tu koblihu k tomu, šedo-černo-bílé barvy se vyplatí, určitě i více moderní a otevřený prostor, třeba s proskleným čelem. Všechno musí být rychlé a efektivní.
 

Menu

To je ostatně základ, pokud nechcete být 3v1 a ani jedno pořádně, musíte se tak nějak svým menu vyprofilovat = to znamená nejen káva a čaj, ale zvážit i nějaké místní limonády, vína, pro pány pivo. Pokud budete v centru, určitě k vám bude chodit spousta byznysmenů, kteří si potřebují dát nějaký rychlý oběd a kávu k tomu, takže různé čerstvě připravené saláty s masem, panini nebo nějaké to pečivo určitě neuškodí. Pokud byste nechtěli zavřít po odpoledni, určitě zvažte i něco vařeného, stačí 2-3 jídla, která třeba budete obměňovat. Samozřejmě můžete zvolit i dortíky či zákusky.
 srdíčko na pěně
Jedna univerzální rada zní = nesnažte se být všechno, protože potom nejste nic. Raději se zaměřte na něco, o čem si myslíte, že by mělo ve vaší lokaci úspěch. Zjistěte si, kdo se v okolí nejvíce pohybuje a zkuste se třeba podívat po konkurenci a vychytat něco, co oni nemají.