Předtím, než začneme s podrobnějšími otázkami, ujasněme si, kde chceme kavárnu umístit – v centru je jistota, že tam vždycky někdo přijde, ale nájem bude dosti vysoký. A Dál od centra se neustále zmenšuje nájem, ale také šance, že tam někdo zabloudí. V okolí centra vás využijí hlavně lidé z přilehlých domů a bytovek, v centru zase lidé nakupující a pracující, kteří si chtějí odskočit na kávu. Studenti jsou skupina, která se ani tak nezaobírá lokalitou, jako spíš podrobnějšími otázkami následujícími.
Tématika
Dneska každý podnik potřebuje nějaké téma, kterým zaujme potencionální zákazníky. Orientace na studenty si přeje klidnější prostředí, možná i nějakou tu knihovničku, bio kávu či čaj, relaxující barvy a prostředí na učení, a hlavně spousta místa pro velké skupinky a pohodlná místa pro studentské anti-sociály před zkouškami. A také nějaké to umění, které tomu všemu dodá trochu hipsterský pocit. Pokud maminky a paní, zvolte určitě hravější barvy a trochu okázalejší styl, hrací koutek určitě neuškodí a možná i trochu romantičtější, provincionální atmosféra. Pro pracující zvolte hlavně efektivitu, to znamená klidně i pult s rychlou také-away kávou, nějakou tu koblihu k tomu, šedo-černo-bílé barvy se vyplatí, určitě i více moderní a otevřený prostor, třeba s proskleným čelem. Všechno musí být rychlé a efektivní.
Menu
To je ostatně základ, pokud nechcete být 3v1 a ani jedno pořádně, musíte se tak nějak svým menu vyprofilovat = to znamená nejen káva a čaj, ale zvážit i nějaké místní limonády, vína, pro pány pivo. Pokud budete v centru, určitě k vám bude chodit spousta byznysmenů, kteří si potřebují dát nějaký rychlý oběd a kávu k tomu, takže různé čerstvě připravené saláty s masem, panini nebo nějaké to pečivo určitě neuškodí. Pokud byste nechtěli zavřít po odpoledni, určitě zvažte i něco vařeného, stačí 2-3 jídla, která třeba budete obměňovat. Samozřejmě můžete zvolit i dortíky či zákusky.
Jedna univerzální rada zní = nesnažte se být všechno, protože potom nejste nic. Raději se zaměřte na něco, o čem si myslíte, že by mělo ve vaší lokaci úspěch. Zjistěte si, kdo se v okolí nejvíce pohybuje a zkuste se třeba podívat po konkurenci a vychytat něco, co oni nemají.